Klager på Klarnas betalingsløsning
Forbrukertilsynet mener at Klarna bryter loven ved å tilby betalingsløsningen «Kjøp nå, betal senere».

Forbrukertilsynet la den 4. juli 2024 ut informasjon på sine nettsider om at det er fattet et vedtak mot Klarna og hvor det fremgår at tilsynet mener at Klarna bryter loven ved å tilby betalingsløsningen «Kjøp nå, betal senere».
For å få en klage behandlet i Finansklagenemnda, er det et vilkår at saken først er forsøkt løst med foretaket.
Dersom du ønsker å klage på Klarna, må du altså først rette en henvendelse til Klarna. Dersom saken ikke løser seg, kan du sende en klage til Finansklagenemnda ved å benytte vårt klageskjema.
Vi gjør oppmerksom på at vi ikke tar imot klager på e-post.
Siste nyheter
Aktuelle saker fra Finansklagenemnda
- Bank og finans
Vipps fikk ikke medhold i krav om tilbakebetaling etter «muldyrvirksomhet»
En kunde som hadde opptrådt som «muldyr» i en svindelsak, ble møtt med krav om tilbakebetaling fra Vipps for å beholde kundeforholdet.
Finkansklagenemndas nye nettsider
Finansklagenemnda har nå lansert sine nye nettsider, med et moderne og rent design som gjør det enklere for brukerne å finne informasjon og sende inn klager.
- Forsikring
- Yrkesskade
Skade etter fotball i hodet – arbeidsulykke?
Nemnda har tatt stilling til om en fotballspiller som fikk ballen i hodet var utsatt for en arbeidsulykke.