Klager på Klarnas betalingsløsning
Forbrukertilsynet mener at Klarna bryter loven ved å tilby betalingsløsningen «Kjøp nå, betal senere».

Forbrukertilsynet la den 4. juli 2024 ut informasjon på sine nettsider om at det er fattet et vedtak mot Klarna og hvor det fremgår at tilsynet mener at Klarna bryter loven ved å tilby betalingsløsningen «Kjøp nå, betal senere».
For å få en klage behandlet i Finansklagenemnda, er det et vilkår at saken først er forsøkt løst med foretaket.
Dersom du ønsker å klage på Klarna, må du altså først rette en henvendelse til Klarna. Dersom saken ikke løser seg, kan du sende en klage til Finansklagenemnda ved å benytte vårt klageskjema.
Vi gjør oppmerksom på at vi ikke tar imot klager på e-post.
Siste nyheter
Aktuelle saker fra Finansklagenemnda

Bruk av kunstig intelligens (KI) i klager – vær oppmerksom
Flere benytter i dag kunstig intelligens (KI) for å skrive klager til Finansklagenemnda. KI kan være et nyttig verktøy som hjelper deg med å formulere teksten tydelig og strukturert, men det er viktig at man også er klar over risikoene ved bruk av KI.

- Forsikring
- Ulykke
Kan forsikringsforetakene legge til krav som ikke står i vilkårene?
Nei, mener Finansklagenemnda Person. Nemnda har i en rekke saker konkludert med at forsikringsforetakene ikke kan kreve at en skade må være «uventet» eller «uforutsett» dersom dette ikke står i forsikringsvilkårene.

- Forsikring
- Bygning og innbo
Fra styrt utbedring til kontantoppgjør – kan forsikringsforetaket endre oppgjørsform?
Når det oppstår en dekningsmessig skade, kan forsikringsforetaket velge om det skal gjøre opp ved erstatningsutbetaling eller reparasjon. I tilfellene der foretaket velger reparasjon, hender det at foretaket underveis i utbedringen heller beslutter å utbetale erstatning. Endring av oppgjørsform kan føre til uenighet mellom forsikringstaker og -foretak.