Ikon - Søk Logo

Klagebehandling innen forsikring, bank, finans, verdipapirfond og inkasso

Finansklagenemnda (FinKN) er et bransjebasert klageorgan som behandler klagesaker mot banker, forsikringsselskap, inkassoselskap, og andre finansselskap.

Finansklagenemnda skal gjennom utenrettslig tvisteløsning bidra til at den som har rett, får rett.

Våre fagområder

Aktuelt

Finansklagenemndas årsrapport 2024

Finansklagenemndas årsrapport for 2024 er nå klar. 

Sentralbordet stengt fra kl: 09.00-12.00

Sentralbordet er i dag 23/05 stengt fra kl: 09.00-12.00. 

Klager på Klarnas betalingsløsning

Forbrukertilsynet mener at Klarna bryter loven ved å tilby betalingsløsningen «Kjøp nå, betal senere».

Informasjon om lang saksbehandlingstid

Innenfor enkelte fagområder har vi for tiden lengre saksbehandlingstid enn normalt, på grunn av økende saksmengde.

Sentralbord stengt 9.mai

Sentralbordet vårt er stengt i morgen fredag 9/5. 

Seier for MC-klubb i Høyesterett

Skade: Høyesterett har behandlet spørsmålet om et forsikringsforetak kan nekte å fornye avtalen til en MC-klubb tilsluttet Hells Angels.

Klager på DNB om flytt av aksjesparekonto

Dersom du ønsker å sende inn en klage på DNB Bank som gjelder flytt av aksjesparekonto, er det fint om du først leser informasjon på bankens hjemmeside.

Cannabisbruk ikke til hinder for personforsikring

Person: Sporadisk bruk av cannabis gir ikke saklig grunn for å avslå søknad om personforsikring. 

Gå til toppen