Ikon - Søk Logo

Klagebehandling innen forsikring, bank, finans, verdipapirfond og inkasso

Finansklagenemnda (FinKN) er et bransjebasert klageorgan som behandler klagesaker mot banker, forsikringsselskap, inkassoselskap, og andre finansselskap.

Finansklagenemnda skal gjennom utenrettslig tvisteløsning bidra til at den som har rett, får rett.

Våre fagområder

Ny modell for finansiering av Finansklagenemnda

Den nye modellen vil gjelde fra 2025.

Les artikkel

Aktuelt

Sentralbordet 28/11

Sentralbordet er stengt torsdag 28/11 fra kl:09.00-12.00. 

Klager på DNB om flytt av aksjesparekonto

Dersom du ønsker å sende inn en klage på DNB Bank som gjelder flytt av aksjesparekonto, er det fint om du først leser informasjon på bankens hjemmeside.

Klager på Klarnas betalingsløsning

Forbrukertilsynet mener at Klarna bryter loven ved å tilby betalingsløsningen «Kjøp nå, betal senere».

Informasjon om lang saksbehandlingstid

Gjelder fagområdene personforsikring, eierskifteforsikring og bank/finans.

Seier for MC-klubb i Høyesterett

Skade: Høyesterett har behandlet spørsmålet om et forsikringsforetak kan nekte å fornye avtalen til en MC-klubb tilsluttet Hells Angels.

Cannabisbruk ikke til hinder for personforsikring

Person: Sporadisk bruk av cannabis gir ikke saklig grunn for å avslå søknad om personforsikring. 

Finansklagenemndas årsrapport 2023

Finansklagenemndas årsrapport for 2023 er nå klar. 

Reiseforsikring - dette bør du vite

Ferien nærmer seg med stormskritt for mange. Dessverre går ikke ferien alltid som man hadde tenkt. 

Gå til toppen